تکنولوژی
نويسندگان
شنبه 4 اسفند 1397برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

 

10 فناوری جدید آینده در سال 2018

گوشی های جدید پیکسل گوگل دو ویژگی دارند که آن ها در این بازار رقابتی تلفن های همراه سر پا نگاه می دارد.به روز رسانی سریع اندروید و قدرت هوش مصنوعی گوگل

 



ادامه مطلب ...
شنبه 20 مرداد 1397برچسب:, :: 9:44 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری همانند انسان

در صدر این لیست هوش مصنوعی جدیدی قرار دارد که رفتار آن تقویت شده است.

هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که در یک بازی پیچیده مانند بازی Go مهارت پیدا کند و حتی یک فرد ماهر در این بازی را نیز شکست دهد. همچنین هوش مصنوعی این توانایی را دارد که خودروهای بدون راننده را در ترافیک خودروها هدایت کند.

این فناوری بر اساس تقویت میزان یادگیری ایجاد شده است و قدمت این کار به بیش از ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. حدود یک قرن پیش روانشناسی به نام ادوارد ثروندایک، به گربه ها یاد داد که چگونه از یک جعبه با در کلون دار، با روش آزمایش و خطا فرار کنند. این رفتار ابتدا با یک پاداش (غذا) در گربه ها ایجاد شد و سپس به یک رفتار تثبیت شده در آن ها تبدیل شد.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 19 مرداد 1397برچسب:, :: 12:36 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

تأثیرات منفی تکنولوژی بر زندگی انسان

تکنولوژی بی شک زندگی را برای انسان آسان کرده است، ولی نباید از تأثیرات منفی تکنولوژی نیز چشم پوشی کرد، بی شک تکنولوژی در بسیاری زمینه ها بر روی انسان ها تأثیر منفی گذاشته است.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 19 مرداد 1397برچسب:, :: 12:11 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

کنولو‍ژی جزء لاینفک زندگی بشر امروزی است. تکنولو‍ژی که امروز در قالب های گوناگون مانند تلفن همراه، اینترنت، تبلت و غیره وابستگی ایجاد و زندگی را متحول کرده است. لذا شناخت مفهوم تکنولوژی به تنهایی نگاه ما نسبت به آن را بینا و عمل مان را پاک می کند.

حال به تیتر پاسخ دهیم. تکنولوژی چیست؟‌ تکنولوژی یا فناوری شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که معضل های انسان را برطرف می کند به عبارتی، تکنولوژی فعالیتی انسانی است و از همین رو کهن تر از دانش و مهندسی است.

Technology از دو لغت یونانی techne و logia تشکیل شده‌ است که اولی به معنی هنر و دومی به معنی علم و دانش است.

استفاده از اصطلاح تکنولوژی به میزان قابل توجهی بیش از ۲۰۰ سال گذشته تغییر کرده زیرا قبل از قرن بیستم این اصطلاح در زبان انگلیسی نیز غیر معمول بود و معمولا به توصیف و یا مطالعه هنرهای سودمند اشاره داشت. این اصطلاح اغلب به آموزش های فنی، در موسسه تکنولوژی ماساچوست متصل است. اما تکنولوژی با مفهوم امروزی با انقلاب صنعتی دوم افزایش یافت. [ویکی پدیا]

سازمان ملل متحد، تکنولوژی را به عنوان مجموعه اطلاعات، مهارتها، روش ها و ابزار لازم برای ساختتن محصولات مورد نیاز و کاربرد آنها و یا تامین خدمات مفید و مورد نیاز پذیرفته است.

از منظر فن سالاران، تکنولوژی ابزار یا فرآیندی است که برای ساختن محصولات بهتر به کار گرفته می شود. اما از نظر اهل علم، تکنولوژی محصول نهایی تحقیقات یا همان دانش فنی و اطلاعاتی است که می تواند به محصولی تجاری تبدیل شود.

اما سوال این است که تکنولوژی و ابزارهای آن به خودی خود مهم است؟ یا تاثیر اجتماعی آن؟ چه کسی باید تکنولوژی به مفهوم فنی را بررسی کند؟ و چه کسانی تاثیرات تکنولوژی را بررسی کنند؟ و آیا بهتر نیست در کنار بررسی فنی تاثیرات اجتماعی آن نیز بررسی شود؟

معرفی جدیدترین مدل ماشین لباسشویی سامسونگ با قابلیت های متفاوت در CES 2018

به زودی مدل جدیدی از ماشین های لباسشویی را وارد برخی از کشورها می کند که به تکنولوژی متحول کننده QuickDrive مجهز است. این اقدام در پاسخ به تقاضای مشتریان برای عملکرد سریع ارائه می شود.

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 2 خرداد 1397برچسب:, :: 14:23 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

تکنولوژی واقعیت افزوده Magic Leap One

 

Magic Leap One Creator Edition
 

 

سال گذشته در دنیای تکنولوژی بالا و پایین های بسیاری را دیدیم. شرکت ها به سراغ تکنولوژی های جدید و آینده نگرانه ای رفتند و تلفن های همراهی مثل آیفون X و گلکسی اس 8 از لحاظ ظاهری و عملکردی تغییرات گسترده به خود دیدند.

نینتندو دوباره با کنسول بازی جدید خود به اوج رسید و با ارائه کنسول های سری مینی، خاطره بازی کرد. نوکیا هم یکی از موبایل های قدیمی اش را بازگرداند تا حس و حال یکی دو دهه قبل را بازسازی کند.

اتفاقات بسیار بود اما در اینجا می خواهیم پیرامون تکنولوژی های مورد انتظار سال ۲۰۱۸ صحبت کنیم و از آن هایی که قرار است دنیای فردای ما را تغییر دهند بگوییم.

 



ادامه مطلب ...

 

با 5 تکنولوژی جدید و درآمدزا برای سال 2018 آشنا شوید

 5 تکنولوژی جدید و درآمدزا برای سال 2018

در این مقاله به معرفی 5 تکنولوژی جدید و مهم برای سال 2018 خواهیم پرداخت که اگر فعالیت در آن‌ها را همین حالا آغاز کنید، طی سالیان پیش رو درآمد خوبی نصیب شما می‌شود.

بخش فناوری پر رونق است و ما در ابتدای بازی تغییر نوآوری‌هایی نظیر اتومبیل های خودران و دنیای واقعیت مجازی هستیم. مطمئنا بسیاری از این پیشرفت‌ها هنوز هم در حال رشد هستند، این بدان معناست که زمان برای تکامل این تکنولوژی‌ها و دستیابی مردم در جهت دسترسی به آن‌ها فرا رسیده است.

همین بهانه‌ای شد تا ما به 5 تکنولوژی جدید و مهم در حال تکامل بپردازیم؛ تکنولوژی‌هایی که از نظر درآمدزایی بهتر از سایر حوزه‌ها خواهند بود و حالا بهترین زمان برای ورود شما به آن‌ها است. در ادامه با ما همراه باشید.

5 تکنولوژی جدید و درآمدزا برای سال آینده

1. واقعیت مجازی

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 23 بهمن 1396برچسب:, :: 20:56 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

 

فناوری V2V

 

V2V-GM-illo-1345557723736-web-hero-640x354
 

 

 

دنیای فناوری، جدیدترین پیشرفت ها تنها تا مدت زمانی محدود خوب هستند. صنعت خودرو نیز که مرتبا فناوری های جدیدی را عرضه می کند از این قاعده مستثنی نیست و فرقی ندارد که تکنولوژی ارائه شده در آن به ایمنی مربوط باشد یا سرگرمی.

اما بسیاری از فناوری های نوین در حوزه خودرو یا صرفا برای ایمنی ساخته شده اند یا دست کم از برخی جهات روی این مقوله تمرکز دارند.

برخی از جدیدترین نوآوری های ماشینی که تا به امروز ارائه شده اند دربرگیرنده فناوری های هیجان انگیزی هستند که نتنها صنعت خودرو بلکه حمل و نقل انسان را نیز دستخوش تحول خواهند کرد.

روشن نیست که در آینده، چه نوع فناوری هایی برای صنعت خودرو ارائه می شود اما می توان حدس زد که کدام امکانات در نهایت به خودروهای تولیدی سراسر دنیا افزوده می شود. در ادامه قصد داریم شما را با پنج فناوری نوین در حوزه اتومبیل آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

 

خودروسازان دنیا و دولت ایالات متحده آمریکا به جدیت تحقیقات خود را پیرامون دو فناوری مهم دنبال می کنند که می توانند برقراری ارتباط میان خودروها و اشیاء پیرامونشان را امکان پذیر نمایند.

فناوری V2V

 


 

 

 



ادامه مطلب ...

 

 
   
 
آخرین فناوری های روز دنیای خودرو در ۱۰ مورد از جدیدترین خودروها

دنیا روزانه در حال پیشرفت به جلو و مخصوصا پیشرفت به سمت الکترونیکی شدن می باشد و صنعت خودرو هم از این امر جدا نبوده و غول های خودروسازی مدام در حال افزودن امکانات فناوری جدید در خودروها هستند و حتی این تمایل را برای خودروهای ارزان قیمت هم نشان می‌دهند با اینهمه قرار گرفتن در صدر اخبار کار راحتی نیست.پایگاه اینترنتی کامپیوتر ورلد به بررسی ۱۰ فناوری نوآورانه جدید در خودروها پرداخته است که ایمنی و راحتی بیشتری را برای راننده فراهم می‌کنند.در این مقاله سعی شده هر یک از این فناوری های موجود را با ذکرمثال از خودرو های دارنده این فناوری و همچنین تصاویر مربوط به هر فناوری را به شما معرفی کنیم پس با اروند پلاک باشید
[review]

 


ادامه مطلب ...


استارتاپ‌هایی که برای جلوگیری از نابینایی فعالیت می‌کنند

رادی نابینا یا کسانی که دچار اختلال در بینایی شده‌اند، هنوز هم می‌توانند به بازگشت سلامتی خود امیدوار باشند؛ زیرا امروزه استارتاپ‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. شرکت تولیدکننده‌ی پوشاکی که تمام درآمد خود را صرف تحقیق در مورد نابینایی می‌کند و استارتاپ‌هایی که در زمینه ایمپلنت، تزریقات و کمک به بینایی از طریق واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهند که هنوز هم می‌توان به درمان نابینایی امید داشت.

 



ادامه مطلب ...

تصور کنید شما می خواهید دوستانتان را ملاقات کنید ،در یک فروشگاه خرید کنید ویا در باشگاهی تمرین کنید   شمامیتوانید همه ی این کارها را در یک آسمان خراش انجام دهید. این یکی از هزاران فایده از فواید شهر عمودی است،طرحی مفهومی از شهر نشینی که باعث تجدید نظر در مورد زندگی در شهرهای افقی می شود؛ ایده این است که وقتی شهرهای عادی از صد ها خانه ساخته شده است شهرهای عمودی میتواند تعداد کمی از ساختمان های باریکی باشد که چنداد طبقه بالا رفته باشند. در ادامه با لایوتک همراه باشید تا طرح مورد علاقه مان،شهر عمودی ۱۸۰ طبقه ای امارات متحده عربی را مشاهده کنید.

یونیسف پیش بینی کرده است ۷۵درصد از جمعیت جهان می تواند تا جهان ۲۰۵۰در شهرها زندگی کنند.شهرهای عمودی می توانند بهترین راه برای زندگی همه ی این جمعیت باشد. 

 

 



ادامه مطلب ...

 

 

به هفته ی بازی پاریس هم رسیدیم و مراسم با یک کنفرانس مطبوعاتی آغاز شد. این کنفرانس شامل اعلان ها و جزییاتی درمورد PlayStation VR بود  مثلا حق امتیاز بازی های تیکن و گرن توریسمو.
با لایوتک همراه باشید.

از ظاهر PlayStation4 و لوازم جانبی اش اینطور به نظر می رسد که قصد دارد نقش بزرگی را در هدایا و محصولات Sony در سال 2016 داشته باشد. این رویداد در نیمه ی اول سال آینده به طور کامل ارائه خواهد شد.Sony نمایش VR خود را با یک تریلر برای RIGS شروع کرد. این عنوان – که خیلی هم عنوان رقابت برانگیزی هم داشت – را قصد دارم به عنوان "ربات کوییدیچ(Quidditch)" – که اشاره ای به فیلم هری پاتر و مسابقاتش دارد – معرفی کنم.
این بازی که به صورت اول شخص طراحی شده است، فرد بازیگر باید یک سری اهداف را دنبال کند و به صورت گروهی هم گاهی حملاتی را انجام بدهد. همانطور که در تریلر نمایش داده شده است، زمینه ی بازی در دبی است و دارای مراحلی سخت، آسان و ترکیبی از هردو است؛ و کل این بازی دارای نمایی از یک شهر است که به شکل نسخه های شهر های آینده ساخته شده است. اما خود بازیگر چندان به علت هرج و مرج زیاد و سرگرم بودن در خود بازی نمی تواند به اندازه ی کافی از فضا لذت ببرد.
بازی بعدی نمونه ای است که توسط Crytek، به دنبال سری بازی های Crysis برای سیستم PlayStation VR ساخته شده است. بازی مذکور "رابینسون:سفر طولانی" (Robinson: The Journey) نام دارد. در این بازی،  فرد بازیگر به شکل فردی کاشف است که در فضایی جنگلی و پراز دایناسور و خطرات دیگرقرار دارد. دیگر بازی اول شخص، که تریلرش بیرون داده شد، جایی را نشان می دهد که فرد بازیگر به سختی از زیر رم یک گله دایناسور عبور می کند و با جانورانی چون موجودی که در پارک ژوراسیک هم نمایش داده شد رو به رو می شود. همچنین یک روبات توپی شکل پرنده فر بازیگر را برای کمک در عبوراز مراحل راهنمایی می کند.


بازی بعدی " تا طلوع: هجمه ای از خون(Until Dawn: Rush of Blood)، نام دارد که به دنبال بازی های ترسناکی که توسط Supermassive Games دوسه ماه قبل منتشر شد تولید شده است. در پایان، این دو بازی پلی استیشن 4 در نمایشی اعلام کردند که بازی های تیکن7 و گرنت توریسمو را پشتیبانی خواهند کرد. تیکن به نظر برای پلی استیشن VR انتخاب عجیبی به نظر می رسد. ما اطلاعت بیشتری را در مورد گرن توریسمو در اوایل سال بعد میلادی در یافت کردیم که در کنار خود بازی طی دوره ی بتا اعلام شد.
اما بهترین قسمت این اعلان شکل صورت شخصیت ها بود که در جادوی واقعیت مجازی غرق شده بود.کوتاکو(Kotaku) با در کنار هم قرار دادن مونتاژها کار شایسته ای را انجام داد.



برگرفته شده‌ از LiveTech.blog.ir - هرگونه کپی برداری بدون هماهنگی کتبی با مدیریت سایت لایـوتـک شرعـا حرام است و به هیچ عنوان مورد رضایت صاحب اثر نمیباشد

ساعت24-رسانه‌های روسیه گزارش دادند این کشور همزمان با افزایش تنش‌ها در دریای شمال، اقدام به آزمایش یک تکنولوژی جدید برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کرده که به آنها اجازه عبور از سیستم‌های دفاع موشکی را می‌دهد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، نیروی موشکی راهبردی روسیه اقدام به شلیک یک موشک مدل توپول از منطقه کاپوستین یار در حوزه آستراخان کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این آزمایشات محققان اطلاعاتی تجربی کسب کردند که در راستای توسعه ابزارهای موثر برای غلبه بر سامانه‌های دفاع موشکی و تجهیز موشک‌های بالستیک روسیه به آنها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این نخستین آزمایش یک نسخه بهینه‌سازی شده موشک توپول از سوی روسیه در سال 2017 نیست. وزارت دفاع روسیه در ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که یک موشک از نوع RS-12M با یک کلاهک جنگی پیشرفته شلیک کرده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که گزارش شده، یک ناو نیروی دریایی انگلیس اخیرا در روز کریسمس یک کشتی جنگی روسیه را در دریای شمال رهگیری کرده است.

ناو انگلیسی که HMS St Albans نام داشته در تاریخ 23 دسامبر عازم شد تا کشتی جنگی روسیه موسوم به دریادار گورشکوف را در دریای شمال رهگیری کند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرده بود که یک ناو دیگر نیروی دریایی این کشور نیز در روز عید کریسمس برای اسکورت یک کشتی جمع آوری اطلاعات روسیه در دریای شمال و کانال مانش فراخوانده شده است.

ایسنا

در مقاله‌های متنوعی درمورد رقابت انسان و ماشین در آینده صحبت شده است. آیا ربات‌های دارای هوش مصنوعی شغل ما را خواهند گرفت؟ آیا آن‌ها باهوش‌تر از ما خواهند بود؟ تجربه‌های پیشین به ما چه می‌گویند؟

 

پیش‌بینی آینده در مورد تقابل انسان و ماشین در آینده در هاله‌ای از ابهام است و نمی‌توان در مورد آن با قطعیت صحبت کرد. با این حال ما می‌توانیم به جای تلاش برای پیش‌بینی این‌که کدام یک برنده می‌شوند، درباره تعامل انسان و ماشین به‌گونه‌ای که بهترین نتیجه را داشته باشد فکر کنیم. مثال جالب در این‌باره بازی شطرنج است. از شکست استاد بزرگ شطرنج توسط رایانه Deep Blue شرکت IBM مدت‌زمان زیادی می‌گذرد اما اخیرا گروه‌های متشکل از انسان و ربات‌های هوش‌مصنوعی توانسته‌اند گروه‌های فقط انسانی و یا فقط ماشینی را شکست دهند.

در سال ۲۰۰۵، تارنمای بازی آنلاین شطرنج Playchess.com میزبان یک مسابقه آزاد بود. در این مسابقه هر کسی به صورت گروهی می‌توانست با رایانه یا افراد دیگر در بازی شطرنج رقابت ‌کند. برنده این مسابقه یک استاد بزرگ شطرنج و یا یک رایانه پیشرفته نبود. بلکه دو نفر از شطرنج‌بازهای آماتور با استفاده از سه رایانه توانستند نتیجه بهتری از رایانه پیشرفته و یا گروه متشکل از انسان و ماشین به دست آورند. در واقع گروه آماتور و رایانه ترکیبی از شطرنج‌باز غیرحرفه‎ای و رایانه و پردازش بهبودیافته بود. در حالی‎که گروه حرفه‌ای و رایانه شامل رایانه پیشرفته و شطرنج‌باز حرفه‌ای و پردازش متداول پیشین بود.

این مسابقه، مطالعه‌ای جالب در مورد آینده کار محاسباتی و تحلیلی است. هیچ شکی نیست که انسان در انواع مشخصی از خلاقیت و تفکر انتزاعی بهتر است و ممکن است این برتری برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. این درحالی است که رایانه‌ها در جزییات و تجزیه و تحلیل پیچیده برتری دارند. اما ترکیب تفکر انتزاعی و خلاقیت انسان همراه با توانایی تجزیه و تحلیل رایانه، توان محرکی برای حل مسائل مشکل خواهد شد. در مجله علم، پژوهشگران دانشگاه کرنل (Cornell University) و موسسه محاسبات انسانی (Human Computation Institute) ایده منحصربه فرد «محاسبات انسانی» را ارائه کردند.

آیا ربات‌های دارای هوش مصنوعی شغل ما را خواهند گرفت؟ تعامل انسان و ربات

به‌طور مختصر، محاسبات انسانی که به عنوان «جمع‌سپاری» یا «محاسبات جمعی» نیز شناحته می‌شود یک وظیفه محاسباتی یا تجزیه و تحلیل است که به صورت وظایف خرد به افراد مختلف بسیاری سپرده می‌شود و داده‌ها بعدا به وسیله یک رایانه جمع‌آوری می شوند. نتایج به دست آمده نسبت به کار مجزای انسان‌ یا رایانه، بهتر هستند.

reCAPTCHA مثالی از تعامل انسان و ربات

ویژگی امنیتی reCAPTCHA شرکت گوگل یک مثال رایج در این زمینه است. تارنماها از ابزار reCAPTCHA برای مقابله با ربات‌های مخرب استفاده می‌کنند و از بازدیدکنندگان خود می‌خواهند که عددی را از یک تصویر (که اغلب پلاک بر روی ساختمان‌ها می باشد) وارد کنند که ربات‌ها قادر به خواندن آن اعداد نمی باشند. سپس گوگل از پاسخ‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات و پیداکردن بینش از همه کاربران استفاده می‌کند تا نقشه‌ها و توابع دیدخیابانی را بهبود دهد.

تعامل انسان و ربات برای درمان آلزایمر

پژوهشگران بیماری آلزایمر دانشگاه کرنل از یک ابزار تعاملی در تارنمای خودشان (WeCureAlz.com) استفاده می‌کنند که در آن کاربران با انجام یک بازی در تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک خواهند کرد. سرپرست این گروه پژوهشی بر این باور است که با کمک افراد عادی برای تحلیل داده‌ها از طریق یک بازی آنلاین ساده که هرکسی می تواند آن را بازی کند می‌توانند مدت‌زمان لازم برای کشف راه درمان بیماری آلزایمر را از دهه‌ها به چندسال کاهش دهند.

تعامل انسان و ربات : خلق هوش فرا انسانی

رایانه‌ها از یک ماشین ساده به ماشین‌های یادگیری تبدیل می‌شوند، این خطر احساس می‌شود که ماشین‌ها جای انسان‌ها را بگیرند. اما از دیدگاه من ماشین‎های یادگیری، به انسان‎ها در انطباق با تغییرات سریع مسائل و محیط‌ها و سیستم‎ها کمک خواهند کرد. انسان‌ها همچنان به ارائه خلاقیت و ابتکار خود ادامه می‌دهند که رایانه‌ها توانایی چنین کاری را ندارند.

پژوهشگران براین باورند که گروه‌های ترکیبی هوش‌مصنوعی و انسان ممکن است بتوانند بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل دنیا را مانند تغییرات آب و هوایی، حافظت و توزیع منابع، کنترل بیماری‌ها، و حتی پرورش صلح جهانی یا حل مشکلات جغرافیایی-سیاسی کمک کنند.

دیگر سوال این نیست که چه کسی در این رقابت برنده می‌شود: انسان یا ماشین؟ در عوض باید این پرسش بیان شود که چگونه انسان و ماشین با هم کار کنند تا بزرگترین مشکلات جهان را از طریق راه‌های کاملا نوآورانه و جدید حل کنند؟

خلاصه

در کارخانه فنی بوگولمینسک (BMZ) که یکی از شرکت های تابعه شرکت نفتی بزرگ "تاتنفت" می باشد، دستگاه خنک کننده هوا از نوع مدولار با فشار 16 مگاپاسکال تولید شده است

5 خرداد 1396
تکنولوژی جدید شرکت نفتی BMZدر خدمت صنایع نفت و گاز

در کارخانه فنی بوگولمینسک (BMZ) که یکی از شرکت های تابعه شرکت نفتی بزرگ "تاتنفت" می باشد، دستگاه خنک کننده هوا از نوع مدولار با فشار 16 مگاپاسکال تولید شده است که این محصول توانست برنده بخش "محصولات صنعتی و فناوری" در مسابقه "صد محصول برتر جمهوری تاتارستان" شود.
خنک کننده های مدولار (AVO) ساخت شرکت BMZ مزایای زیادی دارند از جمله اینکه در شرایط مختلف قابل استفاده و همچنین مقرون به صرفه می باشند. از این دستگاه برای متراکم و خنک کردن بخارات و گازها در فرایندهای تکنولوژیکی پالایش نفت، پتروشیمی و صنایع مرتبط آن استفاده می شود.
دستگاه AVO به صورت یکپارچه نصب می گردد و نیازی به نصب قطعات مختلف ندارد، هزینه های مونتاژ به میزان10 برابر کاهش می یابد.

پنج شنبه 12 بهمن 1396برچسب:, :: 18:57 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی

 

تکنولوژی جدید موس پد Razer

 منبع :‌ آی تی ایراننسخه چاپی

از زمانیکه شرکت Logitech در ماه ژوئن، موس پَدهای شارژر را معرفی کرد، شرکت ‌های بسیاری که در زمینه ساخت لوازم جانبی گیمینگ فعالیت می‌کنند نیز به فکر عرضه "موس پَد‌های شارژر بدون سیم" افتادند. در نمایشگاه CES 2018 طرح‌های مفهومی زیادی از طرف شرکت‌هایی همچون Mad Catz و Corsair معرفی شدند. شرکت Razer هم یکی از همین شرکت‌هاست که محصولی با تکنولوژی جدیدی به نام HyperFlux را معرفی کرده است.

شرکت Razer دو محصول جدید معرفی کرده- یکی موس Mamba HyperFlux و دیگری موس پَد Razer Firefly HyperFlux – که هر دوی انها نسخه‌های ارتقا یافته از محصولات کنونی این شرکت هستند که همراه با نورپردازی جذابی به نام Razer Chroma  طراحی شده‌اند. اما بر خلاف اولین نسل از موس وایرلس مامبا، نسخه جدید این محصول بدون باتری طراحی شده  و به طور کامل تنها با موس پَد Firefly HyperFlux  شارژ می‌شود و کاربر با استفاده از آن می‌تواند از مزایای یک موس بدون باتری سبک وزن و بدون سیم، بهره ببرد( البته موس پَد همچنان باید به یک کامپیوتر متصل باشد.) همچنین می‌توان موس Mamba HyperFlux را به صورت مستقیم با یک کابل میکرو یو‌اس‌بی به کامپیوتر متصل کرد و در این حالت دیگر نیازی به استفاده از پَد  Firefly HyperFlux نخواهد بود.

با وجود اینکه شرکت ریزر فعلا فقط یک موس با یک موس پَد معرفی کرده، اما به احتمال زیاد به زودی خط تولید سری HyperFlux را گسترش می‌دهد. فروش این موس و موس پَد به صورت یک پکیج همراه با هم، با قیمت 249.99 دلار در سه ماهه اول سال جاری آغاز خواهد شد.

پنج شنبه 12 بهمن 1396برچسب:تکنو, :: 18:36 :: نويسنده : مصطفی ظهرابی
 
 

در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری جدید برتری بپردازیم که طبق پیش بینی محققان دانشگاه MIT آمریکا، در سال جاری و سال های پس از آن فراگیر خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید.

 



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
پيوندها
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد
  • همسریابی
  • درگاه پرداخت

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تکنولژی و آدرس tknonew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آیا ازمطالب وبلاگ راضی هستین؟